Mocht je vragen hebben , kijk dan hieronder bij de veelgestelde vragen. Mocht je vraag er niet tussen staan dan kan je ons altijd een vraag stellen via het contactformulier.

Hoe lang bestaat GSM Inkoop?
GSM Inkoop is een bedrijf welke zich sinds het jaar 2000 bezighoudt met in- en verkoop van mobiele aparatuur.

Welke toestellen koopt GSM Inkoop in?
GSM Inkoop koopt alleen originele iPhones in, zowel nieuw als gebruikt. Deze toestellen mogen schade of defecten hebben, dit zal wel van invloed zijn op de waarde.

Wie kan er gebruik maken van onze diensten?
Iedereen die een nieuw of gebruikt toestel te koop heeft kan gebruik maken van onze diensten. Wij hebben veel bedrijven maar ook zeker veel particulieren als klant.

Moet mijn toestel aan bepaalde voorwaarden voldoen?
Uiteraard stellen wij bepaalde voorwaarden aan een toestel welke wij inkopen. Zo moet het een origineel toestel zijn welke niet afkomstig is van diefstal. Het is van belang om de rekenmodule te gebruiken en alle gegevens naar waarheid in te vullen. Je zal dan automatisch zien of wij jouw toestel inkopen en tegen welk bedrag.

Wat wordt er van mij verwacht als ik mijn toestel aanbied?
Wanneer je een toestel aanbiedt dan is het van belang dat eventuele beveiligingscodes verwijdert zijn, tevens dient het toestel afgemeld te zijn van iCloud.

Kan ik gebruik maken van de ophaalservice?
GSM Inkoop heeft een ophaalservice, of jij hier gebruik van kunt maken hangt af van de plaats waar het toestel opgehaald moet worden. Het kan zijn dat deze plaats buiten de regio valt waar de ophaalservice actief is. Wanneer je gebruik maakt van de rekenmodule dan zie je vanzelf of je gebruik kunt maken van deze dienst en tegen welke kosten.

Wat moet ik doen als mijn woonplaats niet in de lijst voor de ophaalservice voorkomt?
Komt jouw woonplaats niet in de lijst voor, neem dan even per e-mail contact op met onze servicedesk. Zij helpen je graag verder en zullen na je melding z.s.m. de woonplaats toevoegen aan het systeem.

Kan ik mijn toestel langs komen brengen?
Nee, het is niet mogelijk om je toestel langs te komen brengen.

Op welke manier kan ik mijn toestel aanbieden?
Klik op de button “Waarde iPhone berekenen” en volg de stappen op het scherm. Nadat je de rekenmodule volledig naar waarheid ingevuld hebt, zal je hiervan per e-mail een bevestiging ontvangen. GSM Inkoop zal hiervan een melding krijgen. Normaal gesproken zal je binnen een uur door één van onze medewerkers gebeld worden om de overeenkomst te bespreken, mits dit binnen onze openingstijden valt. Mocht het buiten onze openingstijden vallen dan zal je z.s.m gebeld worden vanaf het moment dat wij weer geopend zijn.

Is de overeenkomst bindend?
De overeenkomst is pas bindend nadat er telefonisch contact geweest is en je per e-mail een afspraakbevestiging of verzendinstructies hebt ontvangen.

Kan ik mijn toestel ook opsturen?
Ja, je kan je toestel ook per post naar ons toesturen. Wij adviseren wel altijd om dit verzekerd of aangetekend te doen, zo is het toestel verzekert, mocht er onverhoopt iets mis gaan tijdens het transport. Het is overigens alleen mogelijk het toestel op te sturen nadat dit door één van onze medewerkers is aangegeven en je per e-mail verzendinstructies hebt ontvangen.

Als ik mijn toestel verkoop, waarom moet ik mij dan legitimeren?
GSM Inkoop maakt gebruik van het DOR (Digitaal Opkopersregister). GSM Inkoop moet een geldig legitimatiebewijs zien om een inkoopverklaring op te kunnen maken. Wij zullen geen kopie maken van je legitimatiebewijs!

Hoe kan ik mij legitimeren als ik het toestel verzend?
Wanneer je je toestel per post naar ons toestuurt, zal één van onze medewerkers, nadat het toestel door ons is ontvangen en beoordeeld via Facetime/Skype contact met je opnemen! Je kan je dan normaal legitimeren.

Hoe lang is een genoemd bedrag (offerte) geldig?
Het bedrag welke geboden is, is gedurende 48 uur geldig.

Waarom is een offerte maar 48 uur geldig?
De waarde van een toestel kan in sommige gevallen snel in waarde zakken of stijgen, dit heeft alles te maken met vraag en aanbod. Vandaar dat onze offertes een geldigheid hebben van maximaal 48 uur, mits anders schriftelijk (per e-mail) is overeengekomen.

Wat zijn de consequenties als ik toestelgegevens niet juist heb ingevuld?
Wanneer je niet de juiste gegevens hebt verstrekt bij het maken van een offerte via onze rekenmodule, dan kan het zijn dat wij een lager bedrag voor je toestel willen betalen dan op de offerte staat vermeldt. Wanneer je niet akkoord gaat met dit bedrag dan zal de inkoop niet doorgaan. Mocht je gebruik gemaakt hebben van onze ophaalservice dan ben je de kosten voor de ophaalservice wel verplicht af te rekenen. Mocht je het toestel per post verzonden hebben, dan zal na betaling van 15,00 euro administratiekosten het toestel teruggestuurd worden.

Waarom krijg ik minder voor mijn toestel dan dat het systeem heeft aangegeven?
GSM Inkoop betaald je altijd het liefst het bedrag uit wat de rekenmodule heeft aangegeven, dit omdat wij een klant nooit een ontevreden gevoel willen geven. Jammer genoeg komt het nog wel eens voor dat een klant de rekenmodule niet naar waarheid invult. Wanneer wij een toestel dan beoordelen komt daar een lager bedrag uit dan het systeem heeft aangegeven. Ons advies is dan ook om de rekenmodule naar waarheid in te vullen, je weet dan precies wat wij voor je toestel geven en houdt nooit een ontevreden gevoel over.

Hoe lang neemt het hele proces tot in beslag?
Wanneer je het toestel per post naar ons toegestuurd hebt, zullen wij na ontvangst binnen 2 werkdagen het gehele proces afhandelen. Wanneer je gebruik wilt maken van onze ophaalservice dan wordt alles direct afgehandeld zodra er iemand bij je aanwezig is.

Hoe wordt het bedrag uitbetaald?
Wanneer je het toestel per post hebt verzonden, zal het bedrag direct nadat er Facetime/Skype contact geweest is overgemaakt worden. Vaak heb je het dezelfde dag of de dag erna. Wanneer je gebruik maakt van onze ophaalservice dan zal het bedrag direct contant uitbetaald worden.

In de rekenmodule wordt gevraagd of mijn toestel krasvrij, licht beschadigd, beschadigd of zwaar beschadigd is, wat moet ik hier invullen?
Op de plek in de rekenmodule waar je dit in moet vullen, staat achter de tekst (krasvrij, licht beschadigd, beschadigd en zwaar beschadigd) een plaatje van een fotocamera. Wanneer je hierop klikt zal je meerdere voorbeeld foto’s te zien krijgen van hetgeen wat wij daaronder verstaan.

Waarom krijg ik de melding dat ik moet bellen om de mogelijkheden van inkoop te bespreken?
Het kan zijn dat wij een toestel alleen onder bepaalde voorwaarden inkopen. Om dit te kunnen bepalen is het noodzakelijk om aanvullende gegevens te hebben, dit werkt dan vaak makkelijker om elkaar even te spreken.

Waarom krijg ik de melding dat mijn toestel niet ingekocht kan worden?
Dit kan meerdere oorzaken hebben. Het kan zijn dat je toestel dusdanig defect is, dat wij deze niet inkopen. Het kan ook zijn dat wij van jouw type toestel, te veel in voorraad hebben liggen.

Ik krijg steeds de melding dat ik geblokkeerd ben, hoe kan dit?
Het is inderdaad mogelijk dat jij geblokkeerd bent om gebruik te maken van onze diensten, dit kan verschillende oorzaken hebben. Wanneer jij van mening bent dat je onterecht geblokkeerd bent, dan kan je uiteraard contact met ons opnemen. Wij zullen bekijken wat de reden van de blokkering is en zullen daarna bekijken of jij gedeblokkeerd kan worden.